::INFORMACJE::




::TYTUŁ POLSKI::
Kopciuszek

::
REŻYSERIA::
Man-dae Bong

::SCENARIUSZ::
Kwang-soo Son

::MUZYKA::
Brak Informacji


::ROK::
2006

::CZAS TRWANIA::
 94 min.

::KRAJ::
Korea Południowa

::OBSADA::
Ah-yung Ahn
Gyu-ryun Ahn
So-min Jeon

::PLUSY::
+ Tematyka
+ Płynność realizacji…
+ Kreacje aktorskie
+ Subtelność przekazu.

::MINUSY::
- Brak chronologii wydarzeń dla wielu będzie mankamentem, który zniechęca…

::OCENA FILMU::
8/10
 

 


SPIS WEDŁUG TYTUŁÓW ORYGINALNYCH

0-99A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  Ł  M  N  O  P  Q  R  S   U  V  W  X  Y  Z  Ż  Ź


CINDERELLA

 

Fascynacja ciałem wraz z postępem nowoczesnych technologii stwarza nowe możliwości w dziedzinie grozy, ponieważ u jej podstaw leży lęk o własną fizyczność, o zaburzenia jej integralności, o naruszenie swoistego tabu w dziedzinie cielesnej ułomności. Popadając ze skrajności w skrajność tworzą się kompleksy bezpośrednio odnoszące się do naszej urody, wszelkie mankamenty ułomności naszego ciała tuszujemy za pomocą wszelakich technik, jednak najbardziej radykalną zmianę możemy stworzyć za pomocą operacji plastycznych, które w wielu krajach stają się powszechne stwarzając przy tym szereg zagrożeń. Ów tendencję doskonale wyodrębnia w swoich kolejnych projektach progresywne kino azjatyckie, którego obrazy obfitują nie tylko w subtelną tematykę ghost stories, poruszają również problemy socjologiczne obnażając przy tym największe tabu ludzkości a mianowicie utraty poczucia funkcjonalności, oszpecających zajść a co za tym idzie, również problemów natury moralnej, związanych bezpośrednio z daną tematyką. Coraz częściej na naszych ekranach goszczą produkcje zawierające subtelną, lecz o wiele bardziej przerażającą dawkę grozy, bazującą na podstawowych fobiach, wraz z ich pełnym przebiegiem i finałem, który oprócz wzniosłego poziomu adrenalin pozostawia w podświadomości widza szereg pytań pozostających bez odpowiedzi, bezpośrednio odnoszących się do poszczególnych jednostek. Pora zadać sobie pytanie:, „Co jesteś w stanie poświęcić by być piękny/a?”

Cała historia rozpoczyna się w momencie, kiedy Hyunsu kończy osiemnaste urodziny, to właśnie wokół niej będą rozgrywały się wszelkie wydarzenia. Jest piękną, utalentowaną artystką, która podczas letnich warsztatów dokształca się w tworzeniu popiersi. Swój talent odziedziczyła po matce, która jest utalentowany chirurgiem plastycznym, który redukuje wszelkie mankamenty urody, z jej usług korzystają również znajome Hyunsu. Życie dziewczyny jest niczym sielanka, w której otoczona jest niebywałą opieką swojej matki. Jednak wszystko, co piękne, kiedyś się kończy. Podczas przyjęcia urodzinowego, zorganizowanego przez jej mamę dochodzi do dziwnych zdarzeń, jedna z zaproszonych, Sykyung popada w delirium, ma wizję, w której jej twarz zaczyna pękać, przerażona odizolowuje się od otoczenia. Hyunsu próbuje jej pomóc, podczas odwiedzin udaje się jej porozmawiać z Sykyung, która twierdzi, że słyszy głos, który chce jej zrobić krzywdę. Gdy Hyunsu wychodzi z pokoju, dziewczyna rozbija lustro, jednym z odłamków wykrawa sobie płat skóry z twarzy. To wydarzenie rozbudza pewne obawy u Hyunsu, która zaczyna odkrywać pewną tajemnicę z przeszłości, która bezpośrednio łączy się z jej matką. Podczas podróży do szkoły ją oraz grupę jej przyjaciółek zaczepia stara kobieta, która poszukuje zaginionej sprzed laty wnuczki, wręczają Hyunsu ulotkę, na której jest wizerunek dziecka, dziewczyna nabiera pewności, że to właśnie ona jest ów porwaną wnuczką, jednak potrzebuje dowodów. Przez kolejne dni próbuje znaleźć jakiekolwiek dowody, przeszukując dokumenty matki odkrywa w domu pewien pokój, który przez lata ukrywał pewną przerażającą tajemnicę. Gdy Hyunsu jest bliska odkrycia prawdy, kolejne jej znajome w dziwnych okolicznościach dokonują samookaleczeń, trwale szpecących ich ciało. Okazuje się, że wszystkie ofiary były pacjentkami kliniki chirurgicznej, poddane pełnej operacji zmieniły się z brzydkiego kaczątka w pełnego gracji łabędzia. To również się tyczy Hyunsu, która w dzieciństwie miała bardzo poważny wypadek, samochód jej matki, w którym przebywała zapalił się, ona doznała sporych poparzeń, które oszpeciły jej ciało, lekarze nie dawali jej zbyt wielu szans, jednak jej matka wykradła dziecko z szpitala i poddała hospitalizacji. W powietrzu unosi się napięta atmosfera, tajemnica rozbudowuje swoją intrygę a wszystko zaczęło się od stwierdzenia: Będziesz piękna na zawsze… Odważysz się zmierzyć ze skutkami własnych pragnień?

Po raz kolejny kino azjatyckie zauroczyło widzów na całym świecie, generalnie, można wyróżnić dwa podstawowe nurty, którymi podąża azjatycki horror. Nie będzie żadnym odkryciem, stwierdzenie, że o prymat rywalizują nastrojowe filmy grozy spod znaku duchów i zjawisk nadprzyrodzonych oraz brutalne horrory spod znaku gore. Horror azjatycki "mówi" dość specyficznym językiem, który nie do każdego trafia; posługuje się właściwymi sobie symbolami i nawiązaniami tak do historii, jak i wierzeń ludów zamieszkujących największy z kontynentów, których mieszkaniec Europy czy Ameryki często nie rozumie, a czasami nawet nie dostrzega. Jednak, jeśli ktoś już zasmakuje w azjatyckich klimatach grozy, to czeka na niego nie jeden interesujący film... Niejednokrotnie kino azjatyckie pełni funkcję moralizatorską, pod otoczką filmu grozy przejawia oznaki głęboko przemyślanych sytuacji, które odnoszą się do rzeczywistości, która coraz częściej staje się sama w sobie zagrożeniem. Tym razem widzowie mają okazję obejrzeć produkcję wyreżyserowaną przez Bong Man-dae, która przestrzega przed narastającą tendencją zniekształcania własnego wizerunku, która sama w sobie może doprowadzić do szeregu dewiacji. Obraz niezwykle płynny, urzeka dokładnością wykonania oraz techniką, po mimo to przedstawia rzeczywistość, która dla wielu staje się futuryzmem w pełni niezrozumiałym, wręcz absurdalnym. W tej pozycji postawiono na oryginalność zajść, łącząc opowieść o zemście i cierpieniu z elementami gore, co zapewne zadowoli szersze grono widzów. Film porusza również problem, który dotyczy większość społeczeństwa a mianowicie wszelki rozwój emocjonalny osób, które odkrywają szereg mankamentów szpecących naszą urodę. Całości towarzyszy niezwykle stonowana muzyka ilustracyjna, której elementy akcentują poszczególne wydarzenia. Po mimo wielu zalet film pełni funkcję kina obyczajowego z domieszką grozy subtelnej, która objawia się w niewielu scenach. Jednak całość widzem wstrząśnie, da wiele do myślenia i trwale zapadnie w pamięci. Doskonałe kreacje aktorskie, jak zawsze w tego typu produkcjach wydobywają głębie postaci, w które się wcielają, pełen realizm zachowań. Dla wielu widzów będzie to kolejna produkcja dublująca schematy zemsty zza grobu, jednak gwarantuje wam, iż zakończenie całej produkcji w pełni wyłamuje się z szablonu, trzymając napięcie aż do ostatnich ujęć. Zastrzegam, iż film skonstruowano w formie wyrywkowego przedstawienia zdarzeń bez chronologicznego podporządkowania, dlatego aby zrozumieć w pełni przekaż, należy skupić się, zasiąść wygodnie w fotelu i pozwolić uwieść się produkcjom tego typu. Polecam widzom, którzy łączą przyjemność z estetycznymi doznaniami oraz doskonałą rozrywką. Dla żądnych krwi i przemocy ta pozycja odpada…


ZOBACZ RÓWNIEŻ


DVD

CIEKAWOSTKI

KSIĄŻKI

SYLWETKI

MUZYKA

DOWNLOAD

AUTOR: REQUIEM

 
     
 



::GALERIA::