|
„Komu
wiele dano, od tego wiele wymagać się będzie”, ten cytat Ewangelii
według św. Łukasza idealnie określa zamierzchłe czasy, kiedy to
zakonnicy nie tylko byli powiernikami wielu tajemnic. W tajnych
sanktuariach ukrywano również cudza sztuki, drogocenne lub niebezpieczne
przedmioty, których przeznaczeniem było po wieki zamknięcie. Pieczę nad
skarbami pełnili zakonnicy, których śluby czystości zabraniały
ujawnianie skrywanych sekretów opactwa. Jednak mentalność ludzka często
zwyciężała nad boskimi zakazami, ciekawi, często sięgali po przedmioty
chronione za murami klasztoru. Według reżysera Joshuy Butlera, owe
tajemnicy stały się doskonałym motywem do nakręcenia kolejnego
odtwórczego thrillera z elementami grozy. Cała historia rozpoczyna się w
1815, w opactwie położonym w północno zachodnich Stanach Zjednoczonych,
kiedy to cały zakon zostaje wezwany przez dzwony na wspólne modły.
Wkrótce główny bohater, Thomas, niepokorny nowicjusz zaciekawiony
wydarzeniem dowiaduje się, że do klasztoru przybył ważny gość. Celem
wizyty tajemniczego gościa było pozostawienie mistycznego klejnoty w
kształcie jaja, wedle podań zaklęto w nim sukuby, demony, które pod
postacią kobiet wysysają siły witalne z mężczyzn. Tajemniczym gościem
okazuje się Ojciec Michael, wysłannik papieża, które przekazuje pod
opiekę zakonu rzeźbę, w której śpią zaklęte Munkar i Nakir. Całej
rozmowę podsłuchał Thomas wraz z swoim przyjacielem Gregorym,
zaciekawiony skarbem, próbuje sięgnąć po niego, jednak w ostatniej
chwili zatrzymuje go jego przyjaciel. Podczas szamotaniny, niechybnym
trafem Gregory dotyka posągu, który wchłania część jego kończyny.
Wkrótce demony budzą się i za pomocą potężnej machiny przenoszą się do
czasów teraźniejszych. Przerażony opat wydaje dyspozycje Thomasowi, by
ten udał się w pościg za stworami, które wkrótce mogą zniszczyć świat i
powrotem sprowadził do formy spoczynku. Jednak, aby to uczynić musi
odnaleźć w sobie moc Boga, który będzie go prowadził… W przyszłości z
pomocą przyjdzie piękna policjantka, która zajmuje się śledztwem na
morderstwami mężczyzn, ofiarami demonów. Wkrótce ich życie się odmieni,
odnajdą nie tylko demony, ale również…
Kolejny film,
wyprodukowany dla stacji telewizyjnej SCIFI Chanel, którego fabuła jest
dosyć interesująca, powstała na podstawie twórczości Cliva Barkera. Jednak
pozostałe elementy stanowią uproszczony schemat, pełen niedomówień i
uproszczeń, które stanowczo zniechęcają widza. Podstawowym elementem
uwłaczającym całej produkcji jest poziom gry aktorskiej, której elementy
pozostawiają wiele do życzenia. Dobór obsady pierwszoplanowej jest nad wyraz
masowy, brak zapewne castingów oraz niski budżet zmusił reżysera Joshue
Butlera do zatrudnienia gwiazd miejscowej telewizji, znanych z popularnych
seriali, emitowanych na kanale telewizji, która zleciła produkcje. Kolejnym
znaczącym minusem jest niestabilna, czasami wręcz banalna i śmieszna akcja,
której elementy są niedopracowane. Podkład muzyczny nieznacznie odbiega od
ogólnych założeń tematyki grozy, prezentując oddzielną płaszczyznę, zupełnie
niezwiązaną z klimatem. Wszelkie sceny grozy są uproszczone, zaoszczędzono
również na bardziej wygórowanych efektach specjalnych, zatem widz dostrzega
lateks i dodatki kuchenne na ciałach ofiar i demonów. Jedynie początek filmu
przykuwa uwagę wprowadzając w nastrój nostalgii, widz ma okazję podziwiać
wspaniałe ujęcia i pracę kamery, która prezentuje w perspektywie piękno
opactwa. Dodatkowym zaskoczeniem dla wielu będzie postać wysłannika papieża,
w którego rolę wcielił się William B. Davis, znany z serialu Archiwum X jako
Palacz. Całość po mimo powiewu świeżości prezentuje bardzo niski poziom, jak
przystało na tego typu produkcję zapewne widzowie wielu stacji będą
zmuszaniu do powtórek tej produkcji wielokrotnie, dlatego pamiętajcie, wy
zawsze macie wybór… Czasami pewne produkcje należy sobie podarować lub
odłożyć na później, ta należy niestety do nich… Ale jak zawsze decyzje
pozostawiam wam…
ZOBACZ RÓWNIEŻ

DVD |

CIEKAWOSTKI |

KSIĄŻKI |

SYLWETKI |

MUZYKA |

DOWNLOAD |
AUTOR:
REQUIEM |
|