ALIEN SHOOTER  /  G R Y  /  ARENA HORROR
   


:: INFORMACJE O GRZE ::

:: TYTUŁ ORYGINALNY ::
ALIEN SHOOTER

:: TYTUŁ POLSKI ::
ALIEN SHOOTER

:: PRODUCENT ::
SIGMA-TEAM

:: WYDAWCA PL ::
PLAY

:: GATUNEK ::
Zręcznościowa

:: ROK WYDANIA ::
2003


:: OCENA ::

:: GRYWALNOŚĆ ::
4/6

:: GRAFIKA ::
4/6

:: DŹWIĘK ::
6/6

:: FABUŁA ::
6/6

:: TRUDNOŚĆ ::
3/6

:: OGÓLNIE ::
4/6


 

 


Głównym celem w Alien Shooter jest pokonanie obcych, którzy niewiadomo skąd i jak pojawili się w jakimś tajnym laboratorium prawdopodobnie wojskowym. Na samym początku musimy wybrać, kim chcemy sobie pobiegać. Do wyboru mamy dwie postacie: kobietę i mężczyznę. Obydwie te osoby różnią się  takimi cechami jak: energia, siła (zapas amunicji, jaki można zabrać), szybkość oraz precyzja. Następnie nadajemy naszemu bohaterowi imię i możemy wyruszać do boju! Dobrze jest się zapoznać z opisem naszej misji oraz radami jak nie chcemy żeby obcy nam spuścili łomot.

Bohatera widzimy w rzucie izometrycznym. Sterowanie jest wręcz banalne: naszą postać wprawiamy w ruch za pomocą kursorów, do strzelania używamy myszki, a z klawiatury jedyne, co robimy to włączamy latarkę lub noktowizor i zmieniamy broń można też scrollem .i na tym kończy się lista opcji J. Wszelkiego rodzaju wajchy przekładają się automatycznie – wystarczy stanąć blisko nich. Tak samo wygląda sprawa podkładania dynamitów: wystarczy przejść obok miejsca gdzie należy podłożyć ładunek, a nasz heros sam podłoży bombę. Dzięki prostej obsłudze, nie musimy się martwić „który przycisk teraz nacisnąć” mając za plecami  Obcych.

Do obrony planety używamy 9 różnych rodzaji broni. Będą to standardowe pistolety, strzelba, karabin maszynowy, oraz bronie bardziej futurystyczne, czyli mini działko magmowe, karabin plazmowy, zamrażasz. Oczywiście każda z tej broni ma inne właściwości, inną siłę i pole rażenia, oraz działa z różną częstotliwością. Jest jeszcze jednak zwykłe, duże działo, które skutecznie może nam ocalić skórę.

Misje wykonujemy tylko i wyłącznie w kompleksach baz wojskowych. Praktycznie 10 misji wygląda niemalże tak samo pod względem wykonania (cały czas kręcimy się po tajemniczym laboratorium pełnego martwych profesorów i dziwnych substancji) recepta na grę jest prosta, aby wybić wszystkich kosmitów musimy albo włączyć prąd w bazie abyśmy mogli otwierać drzwi, albo wysadzać miejsca skąd Obcy się wydostają. Po prostu jest to monotonne...

Oprócz broni w ekwipunku posiadamy jeszcze inne przedmioty, które można zdobyć podczas kolejnych z zadań, lub kupić w sklepie przed każdą kolejna misją. Dodatkowy ekwipunek to implanty, które zwiększają nasze umiejętności. Możemy zaaplikować sobie 4 rodzaje wspomagaczy: zwiększający energię, siłę, szybkość oraz precyzję. Można również kupować (i zdobywać) takie rzeczy jak noktowizor, latarka, pancerz (dostępne są trzy rodzaje pancerzy), dron ( latająca wspomagająca nas w walce) itp... Pieniądze na zakupy zbieramy z ziemi bądź otrzymujemy na koniec misji.

Jak sam nazwa gry wskazuje nasz główny przeciwnik to OBCY. Wyróżniamy tylko sześć rodzajów stworów, ale każdy potwór posiada różne stadia rozwoju zaznaczone kolorem, co za tym idzie mimo tej samej potwory właściwości, które posiada kosmita będą inne, lecz  nie zmienia to faktu, że autorzy nie wysilili się przy tworzeniu stworów.

Cała rozgrywka sprowadza się do eksterminacji wrogich kosmitów, na początku cała ta zabawa może się podobać, lecz po pewnym czasie nudzi się. Alien Shooter może wydawać się nudny, ale czasem warto wrócić do gry i pobawić się w wybawców globu.

Wizualnie gra reprezentuje całkiem niezły poziom, jedynym mankamentem jest monotonia plansz, cały czas kręcimy się po podobnych do siebie laboratoriach. Niemniej jednak wszystko wygląda przyzwoicie, zachowana jest płynność i efektywność.

Muzyka jest dobrze dobrana do sytuacji z nutką tajemniczości, lecz małe zróżnicowanie utworów powoduje, iż z czasem meczy ucho. Odgłosy broni, wybuchów, padających kosmitów, itp. Są bardzo realistycznie dobrane

Podsumowując: Alien Shooter jest grą na przyzwoitym poziomie: rozgrywka dzieje się dynamicznie, zaplecze audio-wizualne reprezentuje właściwy pułap. Aczkolwiek przejście całej gry nie nastręcza większych trudności, Lecz polecam grę w sam raz na zabicie czasu i obcych.
 

AUTOR: RUSEK

 


:: GALERIA ::










ZDJĘCIA ZNALEZIONE W INTERNECIE