Podczas
premiery pierwszej części gry, z góry było wiadomo,
że planowana jest trylogia. Sequele są zazwyczaj
odcinaniem kuponów od sukcesu pierwszej i drugiej
części jest pod tym względem ciężkim orzechem do
zgryzienia. Z jednej strony fabuła i klimat nadal są
fenomenalne, gra wciąga, ale z drugiej… rozgrywka
jest niemal przez o połowę krótsza od
poprzedniczki. Ale po kolei.
Naszym bohaterem zostaje ranny
żołnierz, przygarnięty przez dziewczynkę i jej
babcie, do swego domu na skraju lasu. Stracił
pamięć, nie wie nawet kim jest. Zostaje nazwany
Lazarusem (łazarzem). Sprawy zaczynają komplikować
się, gdy dziewczynka znika w mrocznych lasach.
Lazarus czuje się zobowiązany do pomocy i wyrusza na
poszukiwania. Podczas których prawdziwe wydarzenia
będą przeplatały się z wspomnieniami z wojny..
Akcje rozpoczynamy na farmie, gdzie odzyskujemy
zdrowie. Cały dom otoczony jest lasem. W tle
słyszymy świst wiatru, a wszystko co nas otacza,
zdaje się być szare (tworzy to wspaniały klimat),
gdy musimy wyruszyć do lasu, naprawdę tego nie
chcemy…
Nasi przeciwnicy to znane z pierwszej
części psy, patyczaki, ale również i duchy (świetny
fragment gry, gdzie zwiedzamy nocą dom i za pomocą
krzyża bronimy się przed duchami dzieci). Jak
wspomniałem wcześniej, poza wątkiem skupiającym się
na poszukiwaniu dziewczynki, poznamy także
przeszłość naszego bohatera, a obie historie
zgrabnie łączą się. Fabuła jest zdecydowanym plusem.
Sposób wykonania lokacji oraz dźwięk, nie są gorsze
od swojego poprzednika (ale i nie lepsze…).
Gra śmiga na tym samym silniku i nie
ma mowy o rewolucji. Sposób obserwacji świata i
prowadzenia rozgrywki nie zmienił się ani trochę.
Dalej jest to rzut izometryczny, dwu wymiarowy świat
i postacie w 3D. Najpoważniejszą wadą jest czas,
jaki potrzebujemy na ukończenie gry. Ja grałem dwa
dni po dziewięćdziesiąt minut… Ale z drugiej strony,
cieszę się, że twórcy nie pokusili się o sztuczne
wydłużenie gry, poprzez podniesienie poziomu
trudności i liczby walk. Mogę również się przyczepić
do tego, że gra nie przeraża. "Blair Witch 2"
posiada bardzo dobry klimat, ale nie jest on
przesiąknięty grozą. Mimo wszystko należy zagrać, bo
gra kosztuje sześć złotych, a oferuje historię, jaką
warto poznać - historie trumiennej skały.
AUTOR:
BOOF X |