BLAIR WITCH PROJECT VOL. 2: LEGEND OF COFFING ROCK  /  G R Y  /  ARENA HORROR
   


:: INFORMACJE O GRZE ::

:: TYTUŁ ORYGINALNY ::
Blair Witch Project Vol.2 Legend of Coffing rock

:: TYTUŁ POLSKI ::
Blair Witch Project CZĘŚĆ 2: LEGENDA COFFIN ROCK.

:: PRODUCENT ::
Human Had

:: WYDAWCA PL ::
 Play It

:: GATUNEK ::
Survival Horror

:: ROK WYDANIA ::
2000

:: WYMAGANIA ::
P III 500 MHz
64 MB RAM
32 MB (GRAFIKA)
WIN 9x


:: OCENA ::

:: GRYWALNOŚĆ ::
5/6

:: GRAFIKA ::
5/6

:: DŹWIĘK ::
5/6

:: FABUŁA ::
4/6

:: TRUDNOŚĆ ::
2/6

:: OGÓLNIE ::
4,5/6
 

 


Podczas premiery pierwszej części gry, z góry było wiadomo, że planowana jest trylogia.  Sequele są zazwyczaj odcinaniem kuponów od sukcesu pierwszej i drugiej części jest pod tym względem ciężkim orzechem do zgryzienia. Z jednej strony fabuła i klimat nadal są fenomenalne, gra wciąga, ale z drugiej… rozgrywka jest niemal przez o  połowę krótsza od poprzedniczki. Ale po kolei. 

Naszym bohaterem zostaje ranny żołnierz, przygarnięty przez dziewczynkę i jej babcie, do swego domu na skraju lasu. Stracił pamięć, nie wie nawet kim jest. Zostaje nazwany Lazarusem (łazarzem). Sprawy zaczynają komplikować się, gdy dziewczynka znika w mrocznych lasach. Lazarus czuje się zobowiązany do pomocy i wyrusza na poszukiwania. Podczas których prawdziwe wydarzenia będą  przeplatały się z wspomnieniami z wojny.. Akcje rozpoczynamy na farmie, gdzie odzyskujemy zdrowie. Cały dom otoczony jest lasem. W tle słyszymy świst wiatru, a wszystko co nas otacza, zdaje się być szare (tworzy to wspaniały klimat), gdy musimy wyruszyć do lasu, naprawdę tego nie chcemy…

Nasi przeciwnicy to znane z pierwszej części  psy, patyczaki, ale również i duchy (świetny fragment gry, gdzie zwiedzamy nocą dom i za pomocą krzyża bronimy się przed duchami dzieci). Jak wspomniałem wcześniej, poza wątkiem skupiającym się na poszukiwaniu dziewczynki, poznamy także przeszłość naszego bohatera, a obie historie zgrabnie łączą się. Fabuła jest zdecydowanym plusem. Sposób wykonania lokacji oraz dźwięk, nie są gorsze od swojego poprzednika (ale i nie lepsze…).

Gra śmiga na tym samym silniku i nie ma mowy o rewolucji. Sposób obserwacji świata i prowadzenia rozgrywki nie zmienił się ani trochę. Dalej jest to rzut izometryczny, dwu wymiarowy świat i postacie w 3D. Najpoważniejszą wadą jest czas, jaki potrzebujemy na ukończenie gry. Ja grałem dwa dni po dziewięćdziesiąt minut… Ale z drugiej strony, cieszę się, że twórcy nie pokusili się o sztuczne wydłużenie gry, poprzez podniesienie poziomu trudności i liczby walk. Mogę również się przyczepić do tego, że gra nie przeraża. "Blair Witch 2" posiada bardzo dobry klimat, ale nie jest on przesiąknięty grozą. Mimo wszystko należy zagrać, bo gra kosztuje sześć złotych, a oferuje historię, jaką warto poznać - historie trumiennej skały.

AUTOR: BOOF X

 


:: GALERIA ::












ZDJĘCIA POCHODZĄ Z:
 www.gry-online.pl