BOSS MONSTER: NARZĘDZIA ZAGŁADY  /  G R Y  /  ARENA HORROR
   


:: INFORMACJE O GRZE ::

 :: TYTUŁ ORYGINALNY ::
Boss Monster: Implements of Destruction

:: TYTUŁ POLSKI ::
Boss Monster: Narzędzia Zagłady

:: AUTOR ::
Johnny O’Neal,
Chris O’Neal

 :: WYDAWCA ::
Trefl Joker Line

 :: ROK WYDANIA ::
2017

:: LICZBA GRACZY ::
2 - 6

:: WIEK ::
od 13 lat

:: CZAS GRY ::
20 - 40 minut

:: OCENA ::
5/6


:: GRĘ UDOSTĘPNIŁO NAM ::



 

 

 

"Boss Monster: Narzędzia Zagłady" to rozszerzenia kultowej gry "Boss Monster". Przypominamy gra polega na budowaniu podziemi i niszczenia w nich bohaterów, a jej opis znajdziecie na naszej stronie (czytaj). Nie zagramy w dodatek, jeżeli nie będziemy posiadać podstawowej wersji "Boss Monster" lub "Boss Monster: Następny Poziom".

Dodatek "Boss Monster: Narzędzia Zagłady" wprowadza do gry, tak samo jak dodatek "Niezbędnik Bohatera", nowy element, jakim są karty przedmiotów, które zmieniają bohaterów, czyli naszych wrogów w jeszcze bardziej niebezpiecznych gości podziemi. W pudełku znajdziemy  dwadzieścia cztery nowych kart przedmiotów. Po 4 dla każdego rodzaju bohaterów i 4 pasujące do wszystkich bohaterów. Pojawiają się one tuż przed odkryciem bohaterów, czyli na początku rundy. Wykłada się albo jedną kartę przedmiotu w grze dla dwóch do trzech graczy lub dwie dla cztero osobowej rozgrywki. Jeśli gramy jeszcze z rozszerzeniem "Twarde Lądowanie" wykładamy aż 3 karty przedmiotów dla rozrywki pięcio lub sześciu osobowej. Jeśli nie posiadamy rozszerzenia "Twarde Lądowanie" musimy usunąć z talii kart przedmiotów, elementy przeznaczone dla Odkrywców (rodzaj bohatera).

Następnie do miasta przybywają bohaterowie. Zasada jest prosta, przedmiot trafia do tego bohatera, który ma ten sam rodzaj skarbu, co przedmiot. Jeżeli wybraliśmy kapłana, a na przedmiocie znajduje się jego symbol skarbu, to wzmacniamy tego najeźdźcę. Gdy w mieście znajduje się kilku tych samych wojowników, złodziei, magów lub kapłanów, przedmiot trafia do pierwszego, który pojawił się na stole. Jeden bohater może nieść ze sobą tylko jeden przedmiot. Wśród przedmiotów z rozszerzenia mamy jeszcze przedmioty uniwersalne, czyli pasujące do prawie każdego bohatera. Specjalni bohaterowie oznaczeni symbolem gwiazdy nie mogą nieść ze sobą przedmiotów. Każdy przedmiot dodaje po jednej zdolności dla bohatera, a jeżeli uda się pokonać wroga z daną rzeczą jest ona do naszej dyspozycji i możemy ją wykorzystać. W tym celu należy przedmiot umieścić odkryty na swoim obszarze punktacji. Zdolność przedmiotu możemy wykorzystać podczas fazy budowy lub fazy przygód. Po wykorzystaniu przedmiotu odwraca się go, aby zaznaczyć, że został poświęcony. Do tego mamy jeszcze 5 nowych kart bossów z każdego rodzaju po jednym. Ostatnim elementem gry jest karta z instrukcją, która w krótki i zwięzły sposób opisuje dodatek.

Dzięki nowym kartą gra "Boss Monster" staje się ciekawsza, nowe przedmioty stwarzają nowe możliwości strategiczne i podnoszą poziom grozy. Analogicznie, jak w dodatku "Niezbędnik Bohatera", przedmioty sprawiają, że bohaterowie, z którymi walczymy mają dodatkowe umiejętności. Nasi bohaterowie zostają wyposażeni np. Lśniącą Zbroje czy też niosą ze sobą Kryształową Kulę. Efekty przedmiotów są różne i mocne. Poprzez dezaktywowanie komnat, ignorowanie zdolności komnat, niszczenie komnat, po większą odporność bohaterów, czy też całkowitą odporność na czary. Musimy uważniej budować nasze podziemia, ponieważ bohaterowie są silniejsi. Bossowie zaś mogą wykorzystać zdobyte przedmioty do eliminacji bohaterów wchodzących do ich podziemi lub działać na niekorzyść innych Bossów. Tak jak w "Niezbędniku Bohatera", dzięki grze z dodatkiem jest trochę więcej interakcji z innymi graczami. Wśród nowych Bossów znajdziemy Lady Lisiczkę, Malabija, Franca, Umbra i Wszystkowiedzącego Brivna. Dodatkowe karty Bossów nie wnoszą wiele nowego do gry, ponieważ Bossa otrzymujemy losowo na początku rozgrywki i nie mamy żadnego wpływu na to, jakie będzie miał umiejętności, jedynie to, że mamy większą talię bossów i przy częstych rozgrywkach rzadziej się będą powtarzać.

Oczywiście wszystkie karty graficznie pasują do całej koncepcji gry "Boss Monster". Utrzymane są w tonacji pikselowych gier komputerowych, choć wydaje mi się, że są mniej pikselowe, niż poprzednie karty z serii "Boss Monstera". Dodatek zapakowany jest w małe pudełeczko z ilustracją przypominającą tą z podstawy. W pudełku z podstawowej wersji jest jeszcze sporo miejsca na karty, więc całe dwadzieścia dziewięć kartoników spokojnie w nim zmieścimy.

Jeżeli nie wyobrażacie sobie gry bez dodatku, proponuję pozostawić wszystkie karty w jednym opakowaniu, ponieważ nie ma sensu, co chwilę ich rozdzielać. "Narzędzia Zagłady" nie kompiluje zasad gry, a jedynie wprowadza do niej więcej emocji i interakcji między graczami. Można go dołączyć do gry niezależnie, czy posiadamy inne dodatki takie, jak "Niezbędnik Bohatera" czy "Twarde Lądowanie". Pasuje zarówno do "Boss Monstera: Następny Poziom", jak i klasycznego "Boss Monstera" oraz poprzednich dodatków.  Cały dodatek nie jest przesadzony, więc nawet pierwsza gra z nim idzie płynnie, dlatego polecam go wszystkim fanom "Boss Monster" zwłaszcza, gdy jest ona Waszym faworytem, bo im więcej kart, tym większa różnorodność i mniejsza powtarzalność kolejnych rozgrywek.

 AUTOR: WIOLETA S.

 


:: ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA ::

29 kart

instrukcja


KUP W SKLEPIE TREFL