DOBBLE: KRAINA LODU 2  /  G R Y  /  ARENA HORROR
   


:: INFORMACJE O GRZE ::

 :: TYTUŁ ORYGINALNY ::
Dobble: Frozen 2

:: TYTUŁ POLSKI ::
Dobble: Kraina Lodu 2

:: AUTOR ::
Denis Blanchot

 :: WYDAWCA ::
Rebel

 :: ROK WYDANIA ::
2020

:: LICZBA GRACZY ::
2 - 5

:: WIEK ::
od 4 lat

:: CZAS GRY ::
około 10 minut

:: OCENA ::
5/6


:: GRĘ UDOSTĘPNIŁO NAM ::



 

 

 

Wersji Dobble lub czegoś podobnego na rynku jest bardzo dużo. Często zdarza się, że po premierze filmu powstaje kolejna. Tym razem też się tak zdarzyło. Do moich rąk trafiła wersja z bohaterami "Krainy Lodu 2". 

:: ZAWARTOŚĆ / WYGLĄD ::

Grę otrzymujemy w dwóch opakowaniach. Pierwsze z nich jest raczej jednorazowe, ponieważ to wierzchni karton z okienkami, aby metalowe pudełko lepiej się prezentowało. Rozplanowanie elementów jest całkiem sensowne i klarowne. Na rewersie i awersie dostajemy okienko, w którym możemy zobaczyć zawartość kartonu. Nie brakuje ozdobników z bohaterami filmu, czy informacjami na temat czasu rozgrywki, czy ilości graczy. Boki to już krótki opis gry, jak również pokazanie zawartości, czy i informacji wydawniczych.

Otwierając karton docieramy do wnętrza. Metalowe opakowanie o kształcie walca posiada ciekawy design. Na denku znajduje się Elza i Anna. Są one ładnie wyeksponowane, ponieważ ich postacie są wypukle. Ładne tło pasujące do całości. Nie brakuje tytułu. Bok designem niczym nie różni się od awersu. Spód opakowania to krótkie przedstawienie zasad i przykładowych kart.

W środku znajduje się krótka historia gry Dobble, którą warto przeczytać i dowiedzieć się, kto tak na prawdę jest jej pomysłodawcą. Kolejnym elementem jest instrukcja. Czytelną i przejrzysta z graficznymi przykładami i dobrze wyjaśniony mi zasadami. Na koniec zostaje najważniejsze, czyli karty gry. Standardowo są one okrągłe, lecz o niewielkich rozmiarach. Na awersie znajdują się symbole, postaci, które są trzonem gry. Ładne grafiki wyciągnięte żywcem z filmu. Rewers to nic innego jak grafika z okładki instrukcji, czy wierzchniej warstwy opakowania z Elzą i Anną. Wygląd jak i same wykonanie stoi na wysokim poziomie. Nie ma się tutaj do czego przyczepić.

:: ZASADY / ROZGRYWKA ::

Gra oferuje nam pięć mini gier. Każda z nich jest ciekawa i trochę różni się od siebie. Po krotce postaram się przybliżyć zasady każdej z nich.

"Gra w chowanego"

Kładziemy przed sobą cztery lub sześć kart, które muszą być odkryte. Jedna karta ląduje na środku stołu. Gdy już wszyscy są gotowi, należy odwrócić kartę z środku stołu i jak najszybciej znaleźć element łączący każda jedną kartę z kartą środkową. Po znalezieniu takiego elementu odwracamy swoją kartę rewersem do góry i szukamy kolejnego symbolu z pozostałych kart. Wygrywa najszybszy.

"Jak dwie krople wody"

Ponownie każdy z graczy otrzymuje cztery lub sześć kart. Wszystkie umieszcza przed sobą odkryte. Na środku ląduje jedna karta zakryta. Tym razem po odwróceniu jej szukamy elementy wspólne dla jednej z naszych kart i tej na stole. Po jego odnalezieniu kładziemy swoją kartę na tej na stole i szukamy teraz kolejnego elementu wspólnego, jednak tym razem do nowej karty bazowej. Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się swoich kart.

"Wieża"

Każdy z graczy otrzymuje po jednej zakrytej karcie. Resztę umieszczamy na środku stołu. Po rozpoczęciu gry, odwracamy swoją kartę i szukamy wspólnego elementu naszej kart z tą z środka. Kto pierwszy wypowie symbol łączący dwie karty zabiera tą z środka. Gramy do momentu wyczerpania się stosu. Wygrywa osoba posiadająca najwięcej kart.

"Niespodziewany mróz"

W tym wariancie początek wygląda identycznie jak w "Wieży". Każdy ma po jednej karcie a na środku stos pozostałych kart. Po odsłonięciu środkowej karty szukamy symbolu łączącego kartę ze stołu z kartą któregoś przeciwnika. Po odnalezieniu takowego symbolu kładziemy ją u niego na stosie. Tym razem, aby wygrać trzeba mieć jak najmniej kart.

Standardowo możemy zagrać w podstawowe zasady, które są bardzo proste. Jedna karta na środku, reszta rozdana graczom. Szukamy elementu wspólnego naszej karty i tej z środka. Kto pierwszy znajdzie symbol kładzie ją na wierzch stosu. Kto szybciej zejdzie z kart ten wygrywa. Możemy również zagrać w drugą stronę. Mamy jedną kartę i po odnalezieniu wspólnego symbolu zabieramy tą z środka dla siebie. Wygrywa ten, kto nazbiera ich najwięcej.

:: SPOSTRZEŻENIA / PODSUMOWANIE ::

"Dobble" to klasyk i każdy kto chociaż raz spotkał się z tą grą, ponownie powraca do rozgrywki. Tym razem otrzymujemy kolejną odsłonę gry z bohaterami "Krainy Lodu 2" w roli głównej. Poza grafikami nic się nie zmieniło. Każdy z graczy może podejść do oferowanych nam wersji rozgrywki, z których na pewno ucieszą się Ci młodsi. Wariantów jest pięć, każdy z nich przedstawia nam teoretycznie inną grę, lecz należy pamiętać, że i tak wszystko sprowadza się do jednego - szukania wspólnego elementu. Nie jest to gra, w którą możecie grać długo. Według mnie jest to miły przerywnik między dużymi tytułami, a tutaj możemy się rozerwać i współzawodniczyć z młodszymi graczami.

Zabawa podczas rozgrywki jest przednia. Kupa śmiechu, duża doza rywalizacji sprawia, że często adrenalina podnosi się na maksymalny poziom. Chęć znalezienia kolejnych elementów może powodować lekki niepokój, a widok naszego przeciwnika zabierającego daną kartę może trochę denerwować, czyli standard przy takiej rywalizacji.

Trochę szkoda, że ilość kart zmniejszyła się. Dostajemy jedynie ich trzydzieści. Może dla młodszej części graczy ilość ta będzie zadowalająca, ale już starsi mogą narzekać na szybkie kończące się rozgrywki. Posiadacze standardowej wersji nie do końca mogą być zadowoleni z jej zakupu. Prawda jest taka, że to produkt nastawiony na sprzedaż dzieciom, a sygnatury Anny i Elzy mają dodatkowo zachęcić do jej posiadania. Mimo styczności z kilkoma wersjami "Dobble" zawsze jest miło wracać do kolejnych odsłon. Ja bez problemu polecam tą wersję.

 AUTOR: MICHAŁ N.

 


:: ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA ::

30 okrągłych kart

 puszka

 instrukcja
KUP W SKLEPIE REBEL