Koncepcja
stworzenia Morrowind pojawiła się podczas
opracowywania Daggerfall'a. Gra miała nosić miano
Tribunal i być osadzona w realiach Wyspy Summerset.
Planowano użyć engine Daggerfall'a w nowej wersji
SVGA. XnGine, jak zwał się powstały "silnik" użyty
został później w Battlespire, miał także cechować
cały obszar Vvardenfell, nie tylko miejsca, w
których toczy się akcja gry. Oryginalna linia
fabularna zakładała stworzenie pięciu Rodów
Mrocznych Elfów, z możliwością dołączenia do Rodu
Indoril oraz Rodu Dres. Początkowo chciano, aby
Blight rozszerzało się wraz z postępami gracza.
Uwzględniając niszczenie miast, armie maszerujące po
równiach, ogólnie w założeniach gra miała
przypominać Daggerfall'a. Zdecydowano, że
wszystkiego jest po prostu za dużo jak na możliwości
techniczne dostępne w tamtym czasie i odłożono
projekt w roku 1997. Wraz z ukończeniem Redguard'a w
końcu roku 1998, było jasne, że twórcy muszą
powrócić do Morrowind, ponieważ fani domagali się
kolejnych odsłon głównej linii Elder Scrolls. Engine
stworzony na potrzeby poprzednich części miał już
swoje lata i przysparzał coraz więcej problemów w
związku z wprowadzeniem akceleracji 3D. Twórcy
musieli ponownie opracować i dopracować nową
wizualna szatę dla Morrowind, która umożliwiłaby
zaliczenie ich produktu do czołówki najbardziej
innowacyjnych i odkrywczych gier. Szybko zauważono,
że historia powrotu Dagoth-Ur'a możliwa jest do
przedstawienia na znaczniej mniejszym obszarze, niż
początkowo założono. Do stworzenia świata chciano
użyć podobnych technik jak w Redguard, czyli
wszystko tworzyć ręcznie. Arena oraz Daggerfall
opracowywane były za pomocą specjalnych algorytmów
budujących poszczególne części świata. Aby zrobić
wszystko przy użyciu rąk, należało wykonać
nadzwyczajną prace. Dwie rzeczy były konieczne do
pomyślnego zakończenia tego projektu. Po pierwsze
potrojono liczbę osób pracujących nad projektem.
Morrowind stał się dla nich nie tylko kolejna grą do
stworzenia, oznaczał konieczności zbudowania
zupełnie nowego teamu. Po drugie poświęcono cały rok
pracy, aby stworzyć The Elder Scrolls Construction
Set. Często wśród twórców gry mówi się, że The Elder
Scrolls Construction Set jest najlepszym produktem,
jaki kiedykolwiek stworzyli. Narzędzie to
spowodowało, że Morrowind stał się możliwym do
zrealizowania projektem, grywanym oraz otwartym na
modyfikacje. System plików zawierających modyfikacje
składał się z małych plug-in'ów, umożliwiając nam
dopasowanie gry do naszych własnych upodobań. The
Construction Set rozpowszechniano wraz z wersją PC.
Dzięki temu powstały setki modów oraz plug-in'ów i
zapewniając Morrowind niekończące się życie.
"Każde wydarzenie
poprzedza Przepowiednia.
Ale bez Bohatera nie może być wydarzenia"
Zarin Artełas Król - Cień
WSTĘP
W ostatnich latach Trzeciej Ery Tamriel, więzień
zrodzony pewnego dnia z nieznanych rodziców został
wysłany pod strażą, bez słowa wyjaśnienia do
Morrowind, nie świadom roli, jaką odegra w dziejach
tej krainy...
AZURA
- Powieźli Cię z więzienia Cesarskiego Miasta...
- Najpierw lądem, teraz morzem...
- Na wschód, do Morrowind...
- Nie obawiaj się bo Ja czuwam...
- Jesteś wybrańcem...
NIEWOLNIK
- Zbudź się !
- Jesteśmy na miejscu
- Czemu drżysz ?
- Nic Ci nie jest ? Zbudź się !
Tak się rozpoczyna
Twoja przygoda, oto Ty, bezimienny bohater...
Zwolniony z więzienia, z rozkazu samego Cesarza,
trafiasz do niewielkiego portu Seyda Neen. Jedyną
informacją, jaką otrzymujesz jest imię Twojego
kontaktu w Balmorze. Nie masz jeszcze pojęcia o
prawdziwym zadaniu – Przepowiedniach Wcielonego, ani
o roli, jaką przyjdzie Ci odegrać... Pamiętaj jednak
o jednym, to od Ciebie zależy jak potoczą się dalsze
losy tego świata, nikomu nie ufaj, zawsze broń się w
przeciwnym razie czeka cię śmierć. W tym świecie
zapomnisz o rzeczywistości...
Wątek główny gry
rozpoczynamy wraz z otrzymaniem tajemniczej paczki
od Sellusa Graviusa. Otrzymaną paczkę mamy
dostarczyć Caiusowi Cosadesowi w Balmorze.
Zadania wątku
głównego:
01.
Zameldować się u Caiusa
Cosadesa
02.
Hasphat Antabolis
03.
Sharn Gra - Muzgob
04.
Trzej informatorzy w Vivec
05.
Hassour Zainsubani
06.
Spotkanie z Sul - Matuulem
07.
Baza Szóstego Rodu
08.
Wyleczenie ze śmiertelnego
spaczenia
09.
Mehra Milo i zaginione
przepowiednie
10.
Ścieżka Wcielonego
11.
Horator Hlaalu
12.
Horator Telvanni
13.
Horator Redoran
14.
Nerevaryjczyk Urshilaku
15.
Nerevaryjczyk Eraenimsun
16.
Nerevaryjczyk Zainab
17.
Nerevaryjczyk Ahemmusa
18.
Cytadele szóstego rodu
Oprócz wątku głównego czeka szereg
zadań pobocznych, między innymi możesz przyłączyć
się do jednej z wielu gild, rodów, bądź pomóc wielu
postaciom, które mają dla ciebie fascynujące
zadania. Setki lokacji do zbadania oraz wielowątkowa
fabuła zapewniają pełną dowolność prowadzenia
rozgrywki. Twoje postępowanie wpływa na rozwój
fabuły oraz zachowanie innych postaci wobec Ciebie.
Unikalny system magii, dzięki któremu wraz ze
zdobytym doświadczeniem możesz tworzyć potężne
zaklęcia.
Morrowind to nie tylko gra cRPG, to
arcydzieło ludzkiej mentalności, świat, w którym
odkryjemy na nowo Nasze możliwość, spełnimy
pragnienia, zaspokoimy żądzę krwi. W tej grze
spotkamy wampiry, wilkołaki, zombie, truposze,
zjawy, morderców, kupców, magów, żołnierzy, co tylko
zapragniesz. Po raz pierwszy w grze zależy wszystko
od gracza, panuje dowolność działań, pozwalająca na
cudowną ekspansję w alternatywną rzeczywistość.
Dzięki wspaniałej szacie graficznej, enigmatycznym
solucjom oraz muzyce ilustracyjnej, która
rozbrzmiewa w tle znajdziesz się w świecie, który
pogrążył się w chaosie, którego bohaterowie żyją
własnym życiem, zmienia się pogoda, przepiękne
zahody i wschody słońca zauroczą cię swoim pięknem,
szereg fauny i flory dostarczy pożywienia,
składników na mikstury oraz broni. Tylko tu możesz
wcielić się w złodzieja, skrytobójcę bądź maga,
rozprawić się z bestiami, zbirami bądź strażą,
modlić się do bogów, którzy czuwają nad twoim losem.
Setki grobowców, jaskiń, terenów geograficznych,
które czekają na ich odkrycie, kilkanaście miast
oraz kilkadziesiąt wiosek i osad dostarczą Ci
schronienia oraz broni, zbroi. To jest niekończąca
się opowieść, która przerazi nagłymi atakami,
rozśmieszy rozmową oraz poruszy historiami życia
poszczególnych postaci. Po raz pierwszy gracz ma
wrażenie jak by tworzył film, którego jest głównym
bohaterem, uczestniczył w koszmarze, który nie ma
końca. Stworzono również dwa oficjalne dodatki:
Bloodmoon oraz Tribunal. W wersji na PC opublikowano
je jako dwie osobne części. Konsolowa podstawowa
wersja wraz z dodatkami zastała nazwana Morrowind:
Game of the Year Edition. Posiadając te dwa dodatki
oraz grę podstawową zapomnisz o rzeczywistości,
rozpoczniesz życie na nowo...
W dzisiejszych czasach nietrudno
znaleźć tytuł, dzięki któremu możemy się wcielić w
rolę wilkołaka, okropnego zabójcę bądź zwykłego
podróżnika, który bezskutecznie pragnie znaleźć
spokój na peryferiach miasta. Podróż po lokacjach
rodem z najpaskudniejszych horrorów potrafi być
niezwykle ekscytująca i wciągająca - trzeba się
tylko wczuć w walczącego z gromadą potworów (bądź od
nich uciekającego - jak kto woli) bohatera gry i
zostawić zapalone na noc światło. A gdy już
całkowicie wsiąkniemy w klimat horroru, nie będzie
nawet czasu na podrapanie się za wilkołaczym
uchem... Bądź przygotowany, miły Graczu, na
spotkanie absolutnie wszystkiego po "tamtej" drugiej
stronie.
AUTOR:
REQUIEM |