BLAIR WITCH PROJECT VOL. 3: THE ELLY KEDWARD TALE  /  G R Y  /  ARENA HORROR
   


:: INFORMACJE O GRZE ::

:: TYTUŁ ORYGINALNY ::
The Elder Scrolls III: Morrowind

:: TYTUŁ POLSKI ::
The Elder Scrolls III: Morrowind

:: PRODUCENT ::
Bethesda Softworks

:: WYDAWCA PL ::
CD Projekt

:: GATUNEK ::
cRPG

:: ROK WYDANIA ::
2002

:: WYMAGANIA ::
Pentium III 800 MHz
256 MB RAM,
GeForce 2 GTS,
Windows 98/Me/2000/XP

:: OCENA ::

:: GRYWALNOŚĆ ::
5/6

:: GRAFIKA ::
-4/6

:: DŹWIĘK ::
4/6

:: FABUŁA ::
3/6

:: TRUDNOŚĆ ::
4/6

:: OGÓLNIE ::
4/6
 

 


Koncepcja stworzenia Morrowind pojawiła się podczas opracowywania Daggerfall'a. Gra miała nosić miano Tribunal i być osadzona w realiach Wyspy Summerset. Planowano użyć engine Daggerfall'a w nowej wersji SVGA. XnGine, jak zwał się powstały "silnik" użyty został później w Battlespire, miał także cechować cały obszar Vvardenfell, nie tylko miejsca, w których toczy się akcja gry. Oryginalna linia fabularna zakładała stworzenie pięciu Rodów Mrocznych Elfów, z możliwością dołączenia do Rodu Indoril oraz Rodu Dres. Początkowo chciano, aby Blight rozszerzało się wraz z postępami gracza. Uwzględniając niszczenie miast, armie maszerujące po równiach, ogólnie w założeniach gra miała przypominać Daggerfall'a. Zdecydowano, że wszystkiego jest po prostu za dużo jak na możliwości techniczne dostępne w tamtym czasie i odłożono projekt w roku 1997. Wraz z ukończeniem Redguard'a w końcu roku 1998, było jasne, że twórcy muszą powrócić do Morrowind, ponieważ fani domagali się kolejnych odsłon głównej linii Elder Scrolls. Engine stworzony na potrzeby poprzednich części miał już swoje lata i przysparzał coraz więcej problemów w związku z wprowadzeniem akceleracji 3D. Twórcy musieli ponownie opracować i dopracować nową wizualna szatę dla Morrowind, która umożliwiłaby zaliczenie ich produktu do czołówki najbardziej innowacyjnych i odkrywczych gier. Szybko zauważono, że historia powrotu Dagoth-Ur'a możliwa jest do przedstawienia na znaczniej mniejszym obszarze, niż początkowo założono. Do stworzenia świata chciano użyć podobnych technik jak w Redguard, czyli wszystko tworzyć ręcznie. Arena oraz Daggerfall opracowywane były za pomocą specjalnych algorytmów budujących poszczególne części świata. Aby zrobić wszystko przy użyciu rąk, należało wykonać nadzwyczajną prace. Dwie rzeczy były konieczne do pomyślnego zakończenia tego projektu. Po pierwsze potrojono liczbę osób pracujących nad projektem. Morrowind stał się dla nich nie tylko kolejna grą do stworzenia, oznaczał konieczności zbudowania zupełnie nowego teamu. Po drugie poświęcono cały rok pracy, aby stworzyć The Elder Scrolls Construction Set. Często wśród twórców gry mówi się, że The Elder Scrolls Construction Set jest najlepszym produktem, jaki kiedykolwiek stworzyli. Narzędzie to spowodowało, że Morrowind stał się możliwym do zrealizowania projektem, grywanym oraz otwartym na modyfikacje. System plików zawierających modyfikacje składał się z małych plug-in'ów, umożliwiając nam dopasowanie gry do naszych własnych upodobań. The Construction Set rozpowszechniano wraz z wersją PC. Dzięki temu powstały setki modów oraz plug-in'ów i zapewniając Morrowind niekończące się życie.

"Każde wydarzenie poprzedza Przepowiednia.
Ale bez Bohatera nie może być wydarzenia"

Zarin Artełas Król - Cień

WSTĘP
W ostatnich latach Trzeciej Ery Tamriel, więzień zrodzony pewnego dnia z nieznanych rodziców został wysłany pod strażą, bez słowa wyjaśnienia do Morrowind, nie świadom roli, jaką odegra w dziejach tej krainy...

AZURA
- Powieźli Cię z więzienia Cesarskiego Miasta...
- Najpierw lądem, teraz morzem...
- Na wschód, do Morrowind...
- Nie obawiaj się bo Ja czuwam...
- Jesteś wybrańcem...
NIEWOLNIK

- Zbudź się !
- Jesteśmy na miejscu
- Czemu drżysz ?
- Nic Ci nie jest ? Zbudź się !

Tak się rozpoczyna Twoja przygoda, oto Ty, bezimienny bohater... Zwolniony z więzienia, z rozkazu samego Cesarza, trafiasz do niewielkiego portu Seyda Neen. Jedyną informacją, jaką otrzymujesz jest imię Twojego kontaktu w Balmorze. Nie masz jeszcze pojęcia o prawdziwym zadaniu – Przepowiedniach Wcielonego, ani o roli, jaką przyjdzie Ci odegrać... Pamiętaj jednak o jednym, to od Ciebie zależy jak potoczą się dalsze losy tego świata, nikomu nie ufaj, zawsze broń się w przeciwnym razie czeka cię śmierć. W tym świecie zapomnisz o rzeczywistości...

Wątek główny gry rozpoczynamy wraz z otrzymaniem tajemniczej paczki od Sellusa Graviusa. Otrzymaną paczkę mamy dostarczyć Caiusowi Cosadesowi w Balmorze.

Zadania wątku głównego:
01.
Zameldować się u Caiusa Cosadesa
02.
Hasphat Antabolis
03.
Sharn Gra - Muzgob
04.
Trzej informatorzy w Vivec
05.
Hassour Zainsubani
06.
Spotkanie z Sul - Matuulem
07.
Baza Szóstego Rodu
08.
Wyleczenie ze śmiertelnego spaczenia
09.
Mehra Milo i zaginione przepowiednie
10.
Ścieżka Wcielonego
11.
Horator Hlaalu
12.
Horator Telvanni
13.
Horator Redoran
14.
Nerevaryjczyk Urshilaku
15.
Nerevaryjczyk Eraenimsun
16.
Nerevaryjczyk Zainab
17.
Nerevaryjczyk Ahemmusa
18.
Cytadele szóstego rodu

Oprócz wątku głównego czeka szereg zadań pobocznych, między innymi możesz przyłączyć się do jednej z wielu gild, rodów, bądź pomóc wielu postaciom, które mają dla ciebie fascynujące zadania. Setki lokacji do zbadania oraz wielowątkowa fabuła zapewniają pełną dowolność prowadzenia rozgrywki. Twoje postępowanie wpływa na rozwój fabuły oraz zachowanie innych postaci wobec Ciebie. Unikalny system magii, dzięki któremu wraz ze zdobytym doświadczeniem możesz tworzyć potężne zaklęcia.

Morrowind to nie tylko gra cRPG, to arcydzieło ludzkiej mentalności, świat, w którym odkryjemy na nowo Nasze możliwość, spełnimy pragnienia, zaspokoimy żądzę krwi. W tej grze spotkamy wampiry, wilkołaki, zombie, truposze, zjawy, morderców, kupców, magów, żołnierzy, co tylko zapragniesz. Po raz pierwszy w grze zależy wszystko od gracza, panuje dowolność działań, pozwalająca na cudowną ekspansję w alternatywną rzeczywistość. Dzięki wspaniałej szacie graficznej, enigmatycznym solucjom oraz muzyce ilustracyjnej, która rozbrzmiewa w tle znajdziesz się w świecie, który pogrążył się w chaosie, którego bohaterowie żyją własnym życiem, zmienia się pogoda, przepiękne zahody i wschody słońca zauroczą cię swoim pięknem, szereg fauny i flory dostarczy pożywienia, składników na mikstury oraz broni. Tylko tu możesz wcielić się w złodzieja, skrytobójcę bądź maga, rozprawić się z bestiami, zbirami bądź strażą, modlić się do bogów, którzy czuwają nad twoim losem. Setki grobowców, jaskiń, terenów geograficznych, które czekają na ich odkrycie, kilkanaście miast oraz kilkadziesiąt wiosek i osad dostarczą Ci schronienia oraz broni, zbroi. To jest niekończąca się opowieść, która przerazi nagłymi atakami, rozśmieszy rozmową oraz poruszy historiami życia poszczególnych postaci. Po raz pierwszy gracz ma wrażenie jak by tworzył film, którego jest głównym bohaterem, uczestniczył w koszmarze, który nie ma końca. Stworzono również dwa oficjalne dodatki: Bloodmoon oraz Tribunal. W wersji na PC opublikowano je jako dwie osobne części. Konsolowa podstawowa wersja wraz z dodatkami zastała nazwana Morrowind: Game of the Year Edition. Posiadając te dwa dodatki oraz grę podstawową zapomnisz o rzeczywistości, rozpoczniesz życie na nowo...

W dzisiejszych czasach nietrudno znaleźć tytuł, dzięki któremu możemy się wcielić w rolę wilkołaka, okropnego zabójcę bądź zwykłego podróżnika, który bezskutecznie pragnie znaleźć spokój na peryferiach miasta. Podróż po lokacjach rodem z najpaskudniejszych horrorów potrafi być niezwykle ekscytująca i wciągająca - trzeba się tylko wczuć w walczącego z gromadą potworów (bądź od nich uciekającego - jak kto woli) bohatera gry i zostawić zapalone na noc światło. A gdy już całkowicie wsiąkniemy w klimat horroru, nie będzie nawet czasu na podrapanie się za wilkołaczym uchem... Bądź przygotowany, miły Graczu, na spotkanie absolutnie wszystkiego po "tamtej" drugiej stronie.

AUTOR: REQUIEM

 


:: GALERIA ::