
"Gemino"
to propozycja gry logicznej od Egmontu, gdzie
dostajemy wariancję popularnej gry kółko-krzyżyk.
Niezła zabawa nawet dla czterech osób. Szybka
rozgrywka i mile spędzony czas. Zapraszam do
recenzji…
:: ZAWARTOŚĆ /
WYGLĄD ::
Gra została umieszczona w dość
sporych rozmiarów, kartonowym opakowaniu. Ciekawy
design, jak na grę logiczną. Na pudełku umieszczono
układ kafelek z gry, w trójwymiarze, w bardzo
barwnym schemacie. Na wierzchniej części znajduje
się również duży tytuł, super czcionka w retro
stylu, co jak najbardziej pasuje mi do tej tematyki.
Na bokach również znajduje się ten schemat, z
tytułem i kilkoma kafelkami i gdzie niegdzie
informacjami na temat ilości graczy, wieku, czy
czasu trwania. Na rewersie kartonu nie mogło
zabraknąć krótkiego opisu gry, jak również
podstawową zasadę ruchu na planszy oraz kilka
informacji o grze.

Po otwarciu opakowania dostajemy jedną kartkę z
instrukcją, z przykładami oraz dobrze
wyjaśnionymi zasadami. W pudełku znajdują się
dwie plansze, dwustronne, twarde tekturowe, z
niezłym nadrukiem i żywymi kolorami. W woreczku
strunowym znajduje się pięćdziesiąt sześć
kafelek, po czternaście z każdym symbolem. Dość
solidne, białe kafelki, z wytłoczonym wzorem i
zapełnionym farbą. Wszystko znajduje się w
plastikowej wyprasce. Uważam, że jest ona trochę
za duża i zajmuje zbyt dużo miejsca. Jednak w
porównaniu do innych gier z Egmontu to wielkość
opakowania jest zbliżona do pozostałych tego
typu planszówek, więc na półce będzie dobrze
wyglądało.
:: ZASADY / ROZGRYWKA ::
Gra skupia się na dwóch planszach. Musimy ułożyć cztery symbole dla
trzech, czterech graczy lub pięć dla dwóch graczy.
Wygrywa ten, kto ułoży tą sekwencję trzy razy.

Po rozłożeniu dwóch planszy, każdy otrzymuje po
czternaście płytek ze swoim symbolem. Reszta kafelek
ląduje w pudełku. Zaczyna najmłodszy. Każdy z graczy
musi położyć na planszy jeden kafelek. Po wybraniu
odpowiedniego pola, w określonym kolorze, musimy
położyć drugą płytkę na tym samym kolorze, na
drugiej planszy. Przykładowo, kładąc kafelek na
niebieskim polu na jednej planszy, musimy położyć
płytkę również na niebieskim polu na drugiej planszy.

Gracz zdobywa punkty za ułożenie
czterech płytek w pionie, poziomie lub po skosie.
Przy grze dwuosobowej jest to pięć kafelek. Po
ułożeniu sekwencji zabieramy zawsze cztery płytki,
więc niezależnie, ile ich będzie zawsze zabieramy
tylko cztery. Gdy braknie mam płytek, wtedy
przesuwamy istniejące na planszy i biorą one udział
w kolejnych układach. Kończymy po zdobyciu trzech
punktów.
:: SPOSTRZEŻENIA /
PODSUMOWANIE ::
"Gemino" to gra logiczna wydana przez wydawnictwo
Egmont. Martin Nedergaard Andersen stworzył coś, co
przypomina klasyczne kółko krzyżyk, jednak o wiele
bardziej rozbudowane. Do gry mogą przystąpić osoby
już od szóstego roku życia. Jednak nie wiem, czy aby
na pewno jest to dobra granica wiekowa, gra jest za bardzo rozbudowana i skomplikowana dla
takiej kategorii wiekowej. W "Gemino" możemy zagrać
nawet w cztery osoby za co gra otrzymuje duży plus.
Nie za wiele jest takich gier logicznych, gdzie wraz
z trójką przyjaciół możemy się zmierzyć.

Grę
charakteryzują bardzo proste zasady, które do
nauczenia są dosłownie w chwilę. Trochę bardziej
skomplikowanie wygląda to, gdy już rozłożymy dwie
planszę i mamy zacząć grać. Jednocześnie gramy na
dwóch planszach, jednak ruchy te nie mogą być
chaotyczne. Każdy z graczy musi dokładnie przemyśleć
swoje posunięcie, ponieważ kładąc znacznik na jednej
planszy musimy zagrać go również na drugiej i to na
tym samym kolorze. Może na początku wydaje się to
trudne, lecz z czasem gra się automatycznie.

Na
pewno trzeba obserwować poczynania naszych
oponentów, którzy jak my dążymy do wygranej. Czasami
lepiej przeszkodzić przeciwnikowi, niż dołożyć
kafelek do swojej kolumny. Każdy ma swój symbol na
kafelku, który jest czytelny i wyróżnia się na
planszy. Co nie doprowadzi do takie sytuacji, że
pomylimy go z czyimś innym. Najlepsze jest to, że
gdy zabraknie nam kafelków to gra dalej trwa. Po
prostu nie dokładamy już nowych, tylko przesuwamy
stare, wyłożone już na planszy. Podczas rozgrywki
czteroosobowej na planszy z czasem robi się dość
ciasno. To chyba najtrudniejsza opcja, ponieważ po
dokładaniu kafli mamy dość małe pole manewru. Przy
mniejszej ilości graczy jest tego mniej i można
trochę pokombinować.

Kolejnym wielkim plusem jest jakość i sposób
wydania. Pudełko zajmuje trochę miejsca, ale za to
design jest niezły i wszystko mieści się w środku
bez problemów. Najlepiej wykonane są kafelki gry -
wytłoczone wzory, zabarwione. Wyglądają na takie,
które nam trochę posłużą. Również planszę wyglądają
na dość mocne i żywotne - gruba tektura, niezłe
kolory i nadruk.

Gra na pewno spodoba się fanom gier logicznych i modyfikująca znane już zasady. Przenosząc się na drugą planszę otrzymujemy pełna niespodzianek planszówkę. Regrywalność jest znakomita. Każda partia jest inna. Możemy obracać planszę w jaką stronę chcemy. A granie z innymi osobami dostarcza nam zupełnie innych wrażeń i doświadczeń. Grę bez problemu mogę polecić każdemu kto odnajdzie się w tym gatunku. Na prawdę warto zasiąść i zagrać.
AUTOR:
MICHAŁ N. |