GET PACKING  /  G R Y  /  ARENA HORROR
   


:: INFORMACJE O GRZE ::

 :: TYTUŁ ORYGINALNY ::
Get Packing

:: TYTUŁ POLSKI ::
Get Packing

:: AUTOR ::
---

 :: WYDAWCA ::
Rebel

 :: ROK WYDANIA ::
2018

:: RODZAJ GRY ::
zręcznościowa

:: OCENA ::
5
/6


:: GRĘ UDOSTĘPNIŁO NAM ::



 

 

 

"Get Packing" to propozycja od wydawnictwa Rebel. Tym razem wcielamy się w turystę, który to staje przed dylematem spakowania swojej walizki, aby dotrzeć na wymarzone wakacje. Niby wszystko proste, jednak schody zaczynają się kiedy nie możemy zamknąć naszej walizki...

:: ZAWARTOŚĆ / WYGLĄD ::

Wydawnictwo Rebel serwuje mam dość sporych rozmiarów kartonowe opakowanie, z dużą ilością jaskrawych kolorów, które mają przyciągnąć naszą uwagę. Głównymi odbiorcami mają być nasi młodsi gracze, jednak nie do końca wydaje mi się, że mogą dać sobie radę. Na opakowaniu znajdują się elementy, którymi będziemy grać. Na rewersie krótki opis gry, faz, jak również cała zawartość. Po otwarciu kartonu, naszym oczom ukazuje się duża instrukcja, wielkości opakowania. Trochę niepotrzebne są takie gabaryty, mimo iż dobrze ona wygląda. Zawiera ona tylko cztery kartki, gdzie bardzo dobrze przedstawione są zasady, rozwiązania oraz mapa całego świata. A pod nią znalazły się, w plastikowej wyprasce, cztery walizki oraz cztery komplety przedmiotów po trzynaście przedmiotów: spray na komary, dmuchane koło, kąpielówki, piłka plażowa, pluszowy miś, płetwy i rurka, maska do nurkowania, krem z filtrem, kapelusz, spodenki, japonki, t-shirt oraz okulary przeciwsłoneczne. Wszystko ładnie pasuje do wypraski, więc po wyłożeniu nie będzie problemów z ponownym zapakowaniem. Wszystkie elementy gry wykonane są z różnokolorowego plastiku, jednak w taki sposób, aby można było układać je jak puzzle. Elementy wyglądają na solidne i nie powinno być problemów z ich długotrwałym użytkowaniem. Ostatnim elementem gry są karty celu o trzech poziomach trudności. Znajdują się na nich przedmioty, które musimy zapakować do walizki.

:: ZASADY / ROZGRYWKA ::

Gra ma bardzo proste zasady, jednak już podczas gry nie jest tak kolorowo, jak się wydaje. Przygotowują się do gry musimy pobrać z kartonu swoje trzynaście przedmiotów, które rozkładamy i kładziemy przed sobą. Następnie tasujemy karty celu i kładziemy na stole. Na początku proponuję grę jedynie z kartami, z jedną gwiazdką, czyli o najłatwiejszych zestawów. Jak będą wyglądały nasze następne gry zależą tylko od nas. Możemy rozegrać je według ich poziomów trudności i zaawansowania graczy.

Po przygotowaniu już wszystkich elementów możemy zaczynać. Bierzemy pierwszą z góry kartę celu, odwracamy ją i wyszukujemy przedmiotów, które będą brały udział w grze. Otwieramy walizkę i próbujemy włożyć wszystkie przedmioty do niej. Wydaje się bardzo proste, ale tak nie jest. Możemy wielokrotnie próbować wkładać je wieloma wariantami i może nam nie wyjść jej poprawne zamknięcie. Koniec tury następuje, gdy wszystkie przedmioty znajdą się w walizce i przy zamykaniu usłyszymy charakterystyczny "klik" i nie będzie żadnych szczelin. Gdy okaże się, że jest dobrze, to gracz sprawdzający przelicza przedmioty i po ich weryfikacji następuje werdykt. Gdy gracz poprawnie zakończy rundę otrzymujemy kartę celu, jako punkt zwycięstwa. W grze musimy zdobyć ich trzy, aby wygrać całą rywalizację.

W instrukcji przedstawiony jest również wariant dla osób bardziej zaawansowanych, który różni sie tylko tym, że w grze używamy niedominującej ręki, czyli praworęczni lewej i na odwrót. Oczywiście można zagrać również w jedną osobę, gdzie możemy sprawdzić się w jakim czasie ułożymy dane elementy. Mniej frajdy, ale jeżeli nie mamy z kim zagrać to ta opcja też się sprawdza.

:: SPOSTRZEŻENIA / PODSUMOWANIE ::

"Get Packing" to ciekawa propozycja dla wszystkich graczy, który liczą na proste zasady i szybkie rozgrywki. Wszystko wydaje się proste, jednak gdy nie mamy drygu do układania puzzli i to w dodatku 3D, możemy mieć sporo kłopotów. Gra na pewno składnia do kombinowania i czasami wielokrotnego wkładania przedmiotów do walizki, co może być uporczywe i denerwujące dla graczy. Wydaje mi się, że przy sporadycznym graniu w tą grę, nie zapamięta się układów na rozwiązanie danej sekwencji. Również poziom zaawansowania podchodzących do gry graczy powinien być podobny i muszą lubić takowe układanie. W innym wypadku różnica poziomów graczy będzie tak duża, że za każdym razem ten "lepszy" będzie wygrywał, co straci sens, a pozostanie jedynie satysfakcja z wygrywania.

Podoba mi się również pierwsza reakcja nowicjuszy, którzy myślą, że taka prosta gra i ja nie dam sobie rady, a tutaj wieli zonk. Kłopoty w układaniu, główkowaniu i przegrana. Gra przeznaczona jest dla graczy od sześciu lat, ale mam wątpliwości, czy dadzą sobie radę. Sprawi im to wiele kłopotów, ale gdy nie będziemy mogli ułożyć danej sekwencji, w instrukcji znajdują się rozwiązania. Nie są to jedyne dostępne rozwiązania, kilkakrotnie zdarzyło się, że ułożyliśmy inaczej, niż w rozwiązaniu.

Na wielki plus zasługuje niecodzienny pomysł, gdzie wykorzystano bolączki życia codziennego podczas wyjazdu na wycieczkę.  Ponownie sprawdził się prosty pomysł i świetne wykonanie. Teoretycznie grę możemy wziąć wszędzie, jednak jej gabaryty utrudniają to. Polecam ją do grania w domu, czy na imprezie, gdzie do dyspozycji będziemy mieć duży stół i miejsce do skupienia.

 AUTOR: PASTOR

 


:: ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA ::

instrukcja

4 walizki

4 zestawy po 14 przedmiotów

30 kart celu

instrukcja


KUP W SKLEPIE REBEL