
"Get Packing"
to propozycja od wydawnictwa Rebel. Tym razem
wcielamy się w turystę, który to staje przed
dylematem spakowania swojej walizki, aby dotrzeć na
wymarzone wakacje. Niby wszystko proste, jednak
schody zaczynają się kiedy nie możemy zamknąć naszej
walizki...
:: ZAWARTOŚĆ /
WYGLĄD ::
Wydawnictwo Rebel
serwuje mam dość sporych rozmiarów kartonowe
opakowanie, z dużą ilością jaskrawych kolorów, które
mają przyciągnąć naszą uwagę. Głównymi odbiorcami
mają być nasi młodsi gracze, jednak nie do końca
wydaje mi się, że mogą dać sobie radę. Na opakowaniu
znajdują się elementy, którymi będziemy grać. Na
rewersie krótki opis gry, faz, jak również cała
zawartość. Po otwarciu kartonu, naszym oczom ukazuje
się duża instrukcja, wielkości opakowania. Trochę
niepotrzebne są takie gabaryty, mimo iż dobrze ona
wygląda. Zawiera ona tylko cztery kartki, gdzie
bardzo dobrze przedstawione są zasady, rozwiązania
oraz mapa całego świata. A pod nią znalazły się, w
plastikowej wyprasce, cztery walizki oraz cztery
komplety przedmiotów po trzynaście przedmiotów:
spray na komary, dmuchane koło, kąpielówki, piłka
plażowa, pluszowy miś, płetwy i rurka, maska do
nurkowania, krem z filtrem, kapelusz, spodenki,
japonki, t-shirt oraz okulary przeciwsłoneczne.
Wszystko ładnie pasuje do wypraski, więc po
wyłożeniu nie będzie problemów z ponownym
zapakowaniem. Wszystkie elementy gry wykonane są z
różnokolorowego plastiku, jednak w taki sposób, aby
można było układać je jak puzzle. Elementy wyglądają
na solidne i nie powinno być problemów z ich
długotrwałym użytkowaniem. Ostatnim elementem gry są
karty celu o trzech poziomach trudności. Znajdują
się na nich przedmioty, które musimy zapakować do
walizki.

:: ZASADY / ROZGRYWKA ::
Gra ma bardzo
proste zasady, jednak już podczas gry nie jest tak
kolorowo, jak się wydaje. Przygotowują się do gry
musimy pobrać z kartonu swoje trzynaście
przedmiotów, które rozkładamy i kładziemy przed
sobą. Następnie tasujemy karty celu i kładziemy na
stole. Na początku proponuję grę jedynie z kartami,
z jedną gwiazdką, czyli o najłatwiejszych zestawów.
Jak będą wyglądały nasze następne gry zależą tylko
od nas. Możemy rozegrać je według ich poziomów
trudności i zaawansowania graczy.

Po przygotowaniu
już wszystkich elementów możemy zaczynać. Bierzemy
pierwszą z góry kartę celu, odwracamy ją i
wyszukujemy przedmiotów, które będą brały udział w
grze. Otwieramy walizkę i próbujemy włożyć wszystkie
przedmioty do niej. Wydaje się bardzo proste, ale
tak nie jest. Możemy wielokrotnie próbować wkładać
je wieloma wariantami i może nam nie wyjść jej
poprawne zamknięcie. Koniec tury następuje, gdy
wszystkie przedmioty znajdą się w walizce i przy
zamykaniu usłyszymy charakterystyczny "klik" i nie
będzie żadnych szczelin. Gdy okaże się, że jest
dobrze, to gracz sprawdzający przelicza przedmioty i
po ich weryfikacji następuje werdykt. Gdy gracz
poprawnie zakończy rundę otrzymujemy kartę celu,
jako punkt zwycięstwa. W grze musimy zdobyć ich
trzy, aby wygrać całą rywalizację.

W instrukcji
przedstawiony jest również wariant dla osób bardziej
zaawansowanych, który różni sie tylko tym, że w grze
używamy niedominującej ręki, czyli praworęczni lewej
i na odwrót. Oczywiście można zagrać również w jedną
osobę, gdzie możemy sprawdzić się w jakim czasie
ułożymy dane elementy. Mniej frajdy, ale jeżeli nie
mamy z kim zagrać to ta opcja też się sprawdza.

:: SPOSTRZEŻENIA /
PODSUMOWANIE ::
"Get Packing"
to ciekawa propozycja dla wszystkich graczy, który
liczą na proste zasady i szybkie rozgrywki. Wszystko
wydaje się proste, jednak gdy nie mamy drygu do
układania puzzli i to w dodatku 3D, możemy mieć
sporo kłopotów. Gra na pewno składnia do
kombinowania i czasami wielokrotnego wkładania
przedmiotów do walizki, co może być uporczywe i
denerwujące dla graczy. Wydaje mi się, że przy
sporadycznym graniu w tą grę, nie zapamięta się
układów na rozwiązanie danej sekwencji. Również
poziom zaawansowania podchodzących do gry graczy
powinien być podobny i muszą lubić takowe układanie.
W innym wypadku różnica poziomów graczy będzie tak
duża, że za każdym razem ten "lepszy" będzie
wygrywał, co straci sens, a pozostanie jedynie
satysfakcja z wygrywania.

Podoba mi się
również pierwsza reakcja nowicjuszy, którzy myślą,
że taka prosta gra i ja nie dam sobie rady, a tutaj
wieli zonk. Kłopoty w układaniu, główkowaniu i
przegrana. Gra przeznaczona jest dla graczy od
sześciu lat, ale mam wątpliwości, czy dadzą sobie
radę. Sprawi im to wiele kłopotów, ale gdy nie
będziemy mogli ułożyć danej sekwencji, w instrukcji
znajdują się rozwiązania. Nie są to jedyne dostępne
rozwiązania, kilkakrotnie zdarzyło się, że
ułożyliśmy inaczej, niż w rozwiązaniu.

Na wielki plus
zasługuje niecodzienny pomysł, gdzie wykorzystano
bolączki życia codziennego podczas wyjazdu na
wycieczkę. Ponownie sprawdził się prosty
pomysł i świetne wykonanie. Teoretycznie grę możemy
wziąć wszędzie, jednak jej gabaryty utrudniają to.
Polecam ją do grania w domu, czy na imprezie, gdzie
do dyspozycji będziemy mieć duży stół i miejsce do
skupienia.
AUTOR:
PASTOR |