KIEDY ROZUM ŚPI  /  G R Y  /  ARENA HORROR
   


:: INFORMACJE O GRZE ::

 :: TYTUŁ ORYGINALNY ::
Don’t Rest Your Head

:: TYTUŁ POLSKI ::
Kiedy Rozum Śpi

:: AUTOR ::
Fred Hicks

 :: WYDAWCA ::
Portal

 :: ROK WYDANIA ::
2009

:: RODZAJ GRY ::
RPG

:: ILOŚĆ STRON ::
100

:: OCENA ::
4/6


:: GRĘ DOSTARCZYŁO NAM ::


 


"Kiedy Rozum Śpi" to kolejna gra z serii INDIE, a dodatkowo to horror RPG. Książka liczy sobie sto stron, a duża czcionka, sprawia, że przeczytacie ją w mig. Jednak jeden raz może nie dać Wam konkretnych wiadomości, postulowałbym na przeczytaniu go dwa razy, mimo to, że podręcznik jest napisany w miarę zrozumiały sposób, jednak autor w zbyt uporczliwy sposób chce opisać to co będziesz robił i na czym polega ta gra.

Podręcznik oprawiony jest w miękką oprawę, przez co wielu posiadaczy może narzekać na jej łamliwość i mała trwałość, jednak nie liczy się okładka tylko to co jest w środku. Wewnętrzna oprawa graficzna to zamiast fajnych szkiców, czy rysunków, to zwykłe "obrazy" przypominają bardziej obrobione graficznie fotografie. Można się jeszcze przyczepić do wielkości czcionki użytej w książce, jednak jest to już kwestia gustu.

Wracając do fabuły, a raczej opisu, który znalazłem w sieci, zastanawiałem się co to w ogóle za gra, gdzie na samym początku widnieją takie zdania: Nie możesz spać. Początek był taki sam dla każdego z nas: zaczęliśmy z różnych powodów cierpieć na bezsenność. Może miałeś koszmary – Bóg jeden wie, że mamy je teraz wszyscy – albo tylko dręczyły cię problemy, które nie pozwalały ci spokojnie zasnąć. Może nawet, cholera, byłeś tylko zbyt przesiąknięty kofeiną… Teraz to nieistotne. Cokolwiek to było, doprowadziło cię do stanu, w którym sen stał się bardziej wyborem niż koniecznością… a w chwilę później zupełnie wypadł z listy. Wyglądałoby na to, że autor namawia nas do bezsenności. I właśnie tutaj po części o to chodzi, ale to nie ty masz cierpieć na bezsenność, tylko postać, w którą sie wcielasz. Postać ta żyje w równoległym świecie i jest nękana przez Koszmary (to "stwory" obdarzone nadludzkimi siłami). Szalone Miasto jest miejscem, gdzie bohaterowie gry muszą przezwyciężyć powody swojej bezsenności. Jednak nakazane jest, aby co jakiś czas przechodzili do rzeczywistości. Cała rozgrywka ma miejsce w nocy, przez co nadaje grze ciekawego klimatu. Sam musisz prowadzić postać, w którą sie wcieliłeś przez ten mroczny świat. Musisz jednak pamiętać, że to ty jesteś narratorem własnej postaci i dobrze byłoby abyś tłumaczył wszystko to co robisz. Bardzo dużym atutem będzie wiedza z różnego typów komiksów, filmów czy książek opowiadających właśnie o takich miejscach, na przykład Dark City.

Każdy z graczy otrzymuje kartę postaci, na której jest miejsce na na przykład odniesione obrażenia, wpisanie imienia, czy też kim naprawdę jesteś itp. Minusem może być to, że potrzebujesz aż dziesięciu monet (obojętnie co to będzie, mogą być złotówki), a także aż siedemnaście kości k6 i to najlepiej, żeby były jeszcze różnokolorowe. "Kiedy Rozum Śpi" mimo kilku minusów zrobił na mnie wrażenie. Nie wiem czy tak do końca cena (35zł) jest adekwatna do wydania, ale to już inna kwestia. Grę polecam.

AUTOR: PASTOR

 


:: GALERIA ::