SZYBKIE BAŃKI  /  G R Y  /  ARENA HORROR
   


:: INFORMACJE O GRZE ::

 :: TYTUŁ ORYGINALNY ::
Szybkie Bańki

:: TYTUŁ POLSKI ::
Szybkie Bańki

:: AUTOR ::
Martin Nedergaard Andersen

 :: WYDAWCA ::
Egmont Polska

 :: ROK WYDANIA ::
2019

:: LICZBA GRACZY ::
2 - 5

:: WIEK ::
od 6 lat

:: CZAS GRY ::
około 15 minut

:: OCENA ::
5
/6


:: GRĘ UDOSTĘPNIŁO NAM ::



 

 

 

"Szybkie Bańki" to kolejna gra, którą bez problemów możemy zapakować do plecaka i zabrać gdzie tylko chcemy. Wydawnictwo Egmont postanowiło wydać cztery gry, które spełnią nasze wymagania na niejednej wyprawie. Zapraszam do zapoznania się z grą i recenzją...

:: ZAWARTOŚĆ / WYGLĄD ::

"Szybkie bańki" to gra z serii "Gry do plecaka". Wymiarowo nie odbiega niczym od reszty z tej kategorii, czyli małe rozmiary pudełka i łatwość przewozu jej gdzie tylko chcemy.

Gra znajduje się w niebieskim, kartonowym opakowaniu z bańkami wtopionymi w tło. Na środku mamy duży tytuł, a nad i pod nim cieszące się dzieciaki puszczające bańki. Boczki to nic innego, jak powielenie pomysłu z awersu. Na rewersie znajduje się krótki opis, kilka przykładowych kart oraz informacje na temat gry i wydania oraz dodatkowe grafiki.

W środku znajdziecie standardowy zestaw - małą instrukcję i karty. Instrukcja wyjaśnia wszystkie zasady dzięki kilku przykładom wizualnym oraz tekstowym. Karty są dwustronne. Na awersie znajdziecie mnóstwo baniek w pięciu kolorach oraz pojemnik z płynem z bańkami. Zaś rewers to ciekawa grafika z wyznaczonym zadaniem. Wszystkie karty posiadają białe tło, co świetnie podkreśla kontury istniejących grafik.

:: ZASADY / ROZGRYWKA ::

Do dyspozycji mamy pięćdziesiąt pięć kart. Dzielą się one na kolory, które określa płyn do baniek znajdujący się w lewym dolnym rogu. To właśnie on jest tutaj wyznacznikiem dzielącym karty na pięć stosów. Po rozłożeniu kart w ustalonym schemacie możemy zacząć grę. Należy pamiętać, żeby karty były odwrócone awersem do góry.

Jeden z graczy odwraca jedną kartę rewersem do góry, gdzie znajdują się zadania dla nas. Możemy szukać największej bańki, czy najmniejszej, największej ilości. Od razu po przeczytaniu zadania musimy jak najszybciej znaleźć szukaną wartość, poprzez przejście przez kilka kart i w konsekwencji zaklepać tą na końcu.

Przykładowo: odwracamy jedną z kart i wychodzi na to, że musimy znaleźć największą ilość baniek. Na tej karcie znajduje się również kolor od którego musimy zacząć, np. zielony. Odnajdujemy kartę z zielonym płynem do baniek i tam szukamy największej ilości baniek. Wypada, że najwięcej jest czerwonych. Przechodzimy wtedy na kartę z czerwonym płynem. Dalej analogicznie rozgrywamy dalszą rundę.

Runda kończy się, gdy przeniesiemy się na kartę, na której już byliśmy. Oznacza to, że rozwiązaliśmy zadanie. Gdy zostało one rozwiązane poprawnie zabieramy wszystkie karty, które doprowadziły nas do ostatniej karty. Jednak gdy źle wytypujemy kartę, wtedy nie możemy już typować i w dodatku oddajemy jedną kartę, jeśli takową posiadamy.

W następnej rundzie gracz, który wygrał poprzednią obraca kolejną kartę i zaczyna się kolejna runda. Gramy do momentu, w którym karty chociażby z jednego stosu się skończą. Wygrywa osoba posiadająca największą ilość kart. W przypadku remisu wygrywa osoba z remisujących, która jako ostatnia wytypowała poprawną kartę.

:: SPOSTRZEŻENIA / PODSUMOWANIE ::

"Szybkie Bańki" to szybka gra karciana nadająca się na wiele okoliczności, czy to na imprezę, grę w gronie rodzinnym, czy przyjaciółmi. Banalne zasady sprawiają, że każdy pojmie je w mig i będzie potrafił grać dosłownie w każdych warunkach. Do rozpoczęcia partii nie potrzebujemy mało miejsca. Musimy jedynie rozłożyć pięć kart, bo to one stanowią trzon gry.

"Szybkie Bańki" to gra na refleks i spostrzegawczość. I dosłownie tak jest. Najszybsza osoba, która prawidłowo wytypuje odpowiednia kartę wygrywa rundę. Czas jest naszym wrogiem i działa niekorzystnie na nas. Bardzo szybko można się zdenerwować, że to nasz przeciwnik dosłownie przed sekundą znalazł kartę, po którą już wyciągaliśmy rękę.

Rywalizacja jest ogromna i czym więcej osób, tym większa adrenalina w nas buzuje. Prosty pomysł a tyle atrakcji. Pod względem technicznym ciężko jest coś zarzucić grze. Ładny i czytelny nadruk. Grę bez problemu mogę polecić każdemu, co teoretycznie chce się odstresować i dobrze bawić.

 AUTOR: MICHAŁ N.

 


:: ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA ::

55 dwustronnych kart

instrukcja


KUP W SKLEPIE EGMONT