:: REŻYSERIA ::
::1981::
Venere di Ille, La
::1977::
Schock
::1974::
Cani arrabbiati
::1973::
Casa dell'esorcismo, La
::1972::
Quante volte... quella notte
Orrori del castello di Norimberga, Gli
::1971::
Reazione a catena
::1970::
Roy Colt e Winchester Jack
Rosso segno della follia, Il
5 bambole per la luna d'agosto
::1968::
"Odissea, L'" - TV Series
Diabolik
::1966::
Spie vengono dal semifreddo
Operazione paura
Coltelli del vendicatore, I
Ringo del Nebraska
::1965::
Terrore nello spazio
::1964::
Strada per Fort Alamo, La
Sei donne per l'assassino
::1963::
Frusta e il corpo, La
Tre volti della paura, I
Ragazza che sapeva troppo, La
::1961::
Invasori, Gli
Ercole al centro della terra
Meraviglie di Aladino, Le
Ultimo dei Vikinghi, L'
::1960::
Esther and the King
Maschera del demonio, La
::1959::
Battaglia di Maratona, La
Caltiki - il mostro immortale
::1957::
Vampiri, I
::1955::
Ulisse
::1949::
Variazioni sinfoniche
::1947::
Anfiteatro Flavio
Legenda Sinfonica
Santa notte
::1946::
Orecchio, L'
|
|
A B
C D
E F G
H I J
K L
Ł M N O P Q R S T U V W X Y Z
Ż
Ź
|
BAVA MARIO |
|

IMIĘ:
Mario
NAZWISKO:
Bava
ZAWÓD
WYKONYWANY:
Scenarzysta, Reżyser, Producent
DATA URODZENIA:
31
Lipiec 1914
MIEJSCE
URODZENIA:
San
Remo - Włochy
|
|
31 Lipca 1914
roku był pięknym dniem. Na świat przyszedł jeden z najlepszych
włoskich reżyserów. A mowa tutaj o Mario Bava. Jego ojciec był
człowiekiem kina niemego. Syn chciał iść w jego ślady, tylko Eugenio
Bava chciał czegoś zupełnie innego. Mario miał zostać malarzem.
Jednak czas, który spędzał z ojcem przy realizacjach filmów
przesądziły o jego dalszym życiu. Chciał kontynuować tradycję
rodzinną. Wiadomo, że od razu nie stał się sławnym reżyserem.
Początkowo pracował jako pomocnik ojca, scenarzysta i zdjęciowiec.
Dopiero w latach czterdziestych zaczął kręcić filmy. Były to
krótkometrażowe produkcje. W 1957 roku dostał szansę
wyreżyserowania pełnometrażowego filmu "Vampires". A to wszystko
dzięki Riccardo Freda, który zerwał kontrakt z producentami. Jednak
Mario mógł czuć się oszukany. Odwalił kawał dobrej roboty i nie
został uwzględniony w napisach końcowych. Taka sama sytuacja
powtórzyła się jeszcze kilkakrotnie: „Evil's Commandmen (1957)”, „Giant
of Marathon (1960)”, „Caltiki the Undying Monster (1960)”. W 1961
roku Mario Bava bez większego zastanowienia postanawia nakręcić
wyłącznie swój film „Black Sunday”. Produkcja ta była strzałem w
dziesiątkę. Dzięki niej jego nazwisko znane było szerszej
publiczności. Stał się poważanym i rozpoznawanym reżyserem. "Evil
Eye" był to powrót Bavy do jego ulubionego gatunku filmowego, z
którym został już do końca swoich dni. Tworzył z pasją. W każdy film
wkładał sporo swojego serca tak, by widz czuł się usatysfakcjonowany
z oglądania jego produkcji. To on jako pierwszy w 1968 roku stworzył
nowy gatunek – gore. Nieźle przedstawił to w filmie "Blood Feast".
Był to dopiero początek w nowej tematyce. W wieku 65 lat Mario
dostaje ataku serca i niespodziewanie umiera. 27 kwietnia 1980 to
data która przechodzi do historii włoskiego kina grozy. Choć odszedł
jeden z lepszych reżyserów, to pamięć o nim nigdy nie zginie. Mario
zawsze będzie z nami duchem. A jego filmy są wieczne.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
:: SCENARIUSZ ::
1973:
Casa dell'esorcismo,
La
1971:
Reazione a catena
1968:
Diabolik
Operazione paura
1966:
Coltelli del vendicatore, I
1965:
Terrore nello spazio
1964:
Sei donne per l'assassino
1963:
Tre volti della paura, I
Ragazza che sapeva troppo, La
1961:
Invasori, Gli
Ercole al centro della terra
1960:
Maschera del demonio, La
::
PRODUKCJA ::
::1960::
Seddok, l'erede di
Satana |
 |