NA BARANA!  /  G R Y  /  ARENA HORROR
   


:: INFORMACJE O GRZE ::

 :: TYTUŁ POLSKI ::
Na barana!

:: AUTOR ::
Steven Michiel Rijsdijk,
Anne Mijke van Harten

 :: WYDAWCA ::
Egmont Polska

 :: ROK WYDANIA ::
2021

:: LICZBA GRACZY ::
2-
6

:: WIEK ::
od 3 lat

:: CZAS GRY ::
15 min

:: OCENA ::
4/6


:: GRĘ UDOSTĘPNIŁO NAM ::



 

 

 

"W słoneczny wiosenny poranek rodzinka Sztapelków ma ochotę na podwórkową zabawę z balonikiem i puszczenie latawca.
O nie! Wygląda na to, że w nocy wiatr zwiał wszystkie zabawki na drzewo! Pomóżcie rodzince poruszać się po ogrodzie i wspinać się wzajemnie na barana, żeby przed zachodem słońca zdjąć wszystkie zabawki z drzewa. Ale które zbierać jako pierwsze? Balon, piłkę czy latawiec? Kto z rodziny ma wspiąć się na barana? Sami zadecydujcie, co będzie najlepsze i pozbierajcie pogubione przedmioty."

[OPIS WYDAWCY]

Opis wydawcy mówi nam praktycznie wszystko na czym polega gra i co będziemy podczas niej robić. Nie gramy tutaj przeciwko sobie, mimo, że każdy gracz ma swoją turę. Łączymy siły, aby móc przeciwstawić się przeciwko grze. Rodzice i dzieci współpracują ze sobą. Jedni mogą nauczyć się logicznego myślenia, zaś drudzy mogą bez problemów dawać dobre rady.

.: Przygotowanie gry :.

Przygotowanie gry jest bardzo proste. Z pudełka wyciągamy wszystkie elementy, zaś żetony wypychamy z tekturowych arkuszy. Plansza gry składa się z trójwymiarowego drzewa, które będzie stanowiło nośnik dla "zgubionych zabawek". To właśnie na nim montujemy cztery zabawki. Zaś figurki rodziny rozkładamy z czterech różnych stron. Na tęczy umieszczamy słońce, a planszę do losowania pól składamy w całość.

.: Przebieg gry :.

Kręcimy strzałką na tarczy losującej. Musi ona wykonać przynajmniej jeden obrót. Gdy wskazuje ona część ogrodu, gdzie znajduje się członek rodziny Grywalskich, wtedy możemy go przesunąć o jedno pole, albo pozostawić go bez zmian. Jeżeli wypadnie pole, gdzie nie ma pionka, wtedy możemy ruszyć obojętnie którym, ale za to musimy przesunąć słońce, które odmierza czas. Musimy tak sterować grą, aby piramida z pionków mogła ściągnąć rozrzucone przedmioty. Gramy do momentu ich pozbierania lub do upływu czasu wyznaczonego przez słońce.

Do dyspozycji mamy jeszcze kilka innych wariantów gry. Możemy jeszcze ułatwić sobie grę i grać bez słońca. "Na barana!" oferuje nam również wariant rozszerzony i do gry wkraczają również zwierzęta. Jednak o tym więcej w instrukcji.

.: Podsumowanie :.

"Na Barana!" to gra przeznaczona dla młodszych graczy, których w pierwszym momencie zaciekawi konstrukcja planszy. Wygląda ona dość efektownie, a całość zrobiona jest na najwyższym poziomie. Mam tylko problem ze słońcem i drogą jaką musi przebyć. Miejsca na tęczy, gdzie je wkładamy, noszą już u mnie ślady użytkowania, a graliśmy dopiero kilka razy. Dodatkowo mam zastrzeżenia do umieszczania zabawek na drzewie. Te dziurki również są lekko nietrafione, a podczas przesuwania gry, często wypadają. Poza tymi małymi mankamentami nie można narzekać na stronę wizualną, a także wykonanie. Dzieciom będą podobały się żywe kolory, proste i logiczne zasady, a także możliwość grania w grupie.

Podstawowe zasady można pojąć w mig i nawet nasi najmłodsi nie będą mieli problemów z ich przyswojeniem. A gdy nawet im się to nie uda, to gra oferuje nam jeszcze łatwiejszy wariant - bez planszy losującej. Nie ma się co oszukiwać, starsi po paru rozgrywkach nie będą chcieli wracać do uproszczonych wariantów. Gra z dodatkowymi zwierzakami jest trudniejsza i na pewno nie do wygrania za każdym razem.

Cieszy to, że w grę bez problemów możemy usiąść w gronie rodzinnym. Dzięki naszym rozmowom możemy sobie pomagać, a zarazem edukować najmłodszych i uczyć ich logicznego myślenia. Nie mam zastrzeżeń, że gra jest grywalna. Nie musimy spełniać jakiś zawiłych założeń, aby dotrzeć do finału. Z góry jest określone, że mamy cztery różne tereny, na których znajdują się nasze zgubione rzeczy i musimy je zebrać lub w rozszerzonej wersji przenieść zwierzaki. Największym naszym wrogiem nie jest nawet czas, czyli słońce przemieszczające się po tęczy, lecz tarcza losująca. Mając pecha możemy ciągle trafiać na ten sam teren, co skutkuje przesunięcie słońca, a co za tym idzie, kilka ruchów i przegrywamy.

Grę na pewno można polecić na początki na rozgrywki z naszymi najmłodszymi graczami, bo już od trzech lat. Sama kooperacja zwiększy więzi pomiędzy rodzinami, czy nawet przyjaciółmi. Na pewno będzie ona miła odskocznią i odejściem od dużych tytułów, które zajmują sporo czasu. Jeżeli chcecie Zgrać w grę, które nastawiona jest proste zasady, kooperację, dziecięcy wygląd i jest skierowana dla najmłodszych to bez problemów możecie usiąść do rozegrania kilku rozgrywek. Polecam.

 AUTOR: MICHAŁ N.

 


:: ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA ::

plansza

4 drewniane pionki

składające się z dwóch części drzewo

 tarcza losująca ze strzałką

4 żetony przedmiotów

 żeton słońca

elementy służące do rozszerzenia i do dodatkowych wariantów gry: 8 żetonów małych zwierząt i 4 żetony dużych zwierząt

instrukcja


KUP W SKLEPIE EGMONT